Gør dig klar til at opleve mobilteknologi på næste niveau – VoLTE og 5G er nu tilgængelige for alle vores kunder hos Firstcom Europe.
Med op til 65 gange højere hastighed sammenlignet med 4G vil denne opgradering åbne op for nye muligheder – uden ekstra omkostninger!
Flytningen kommer til at foregå løbende over nogle dage, og vi flytter alle brugere i samme firma på samme dag.
Glæd dig til den næste generation af mobilteknologi!
Hvornår – hvordan?
- Vi starter med at flytte alle brugere over på VoLTE i løbet af marts 2023
- Vi udsender en SMS til de brugere der bliver flyttet, så man er forberedt på skiftet
- Opgraderingen vil foregå i tidsrummet 20:00- 06:00
- Mobiltelefonen vil være kortvarigt afbrudt under flytningen.
- Telefonerne vil normalt forbinde til det nye netværk automatisk
Hvad er 5G?
- 5G er den femte generation af mobilnetværket og er en videreudvikling af teknologien
- 5G er op til 65 gange hurtigere end 4G netværket
- Alle brugere får automatisk 5G på sit abonnement. Helt uden ekstra omkostninger
Hvad er VoLTE?
- VoLTE står for Voice over LTE og betyder at man kan foretage opkald over 4G-netværket
- Tidligere har 4G netværket kun været anvendt til data, men med tale på 4G får du en markant bedre dækning og forbedret lydkvalitet.
Fordele ved VoLTE
- Forbedret talekvalitet
- Hurtigere opkald
- Bedre dækning
- Bedre batterilevetid -med mindre strømforbrug
- DATA og tale på samme tid via 4G
- Video opkald via VoLTE (standard funktion i de fleste telefoner)
- WIFI opkald (benyt WIFI til at foretage opkald i områder med svag mobildækning)
- WIFI opkald er aktiveret på alle brugere som standard
Hvordan aktiverer man VoLTE?
Mange telefoner er allerede konfigureret til at benytte VoLTE.
Se i telefonens manual om VoLTE er understøttet og hvordan man aktiverer denne funktion
VoLTE og roaming i udlandet
Følgende lande understøtter VoLTE under roaming (oktober 2022)
Canada – Estonia – Finland – Germany – Greece – Indonesia – Japan – Korea, Republic of – Norway – Singapore – Sweden – United States
Hvad gør jeg, hvis min telefon ikke fungerer efter flytningen til VoLTE?
- Genstart telefonen og telefonen vil med stor sandsynlighed fungere igen efter genstart
- Kontakt vores support hurtigst muligt, og vi vil hjælpe med at få telefonen på netværket
Ring på 70106600 – support@firstcomeurope.dk