“Der vil være en digital arv fra lockdown”
Førende cloud-telekommunikationsudbyder Firstcom Europe annoncerer udnævnelsen af Christian Bleakley som Chief Executive Officer for virksomheden. Jean-Pierre Vandromme, den tidligere administrerende direktør, skifter til stillingen som President kommenterer: “Efter at have arbejdet tæt sammen med Christian i løbet af de sidste 18 måneder er jeg glad for, at nogen med hans drive og entusiasme har overtaget tøjlerne af Firstcom”.
Christian var tidligere grundlægger og MD hos Telesis i Bolton, som han voksede fra startup til at blive en markedsledende B2B-telekommunikationstjenesteudbyder over 10 år. Han har et væld af erfaring og lederskab i telekommunikationsindustrien og har tidligere brugt 15 år på at opbygge Britannia Business Communication til et af de største uafhængige teleselskaber i Storbritannien.
Den hurtigt voksende paneuropæiske udbyder, Firstcom Europe, købte Telesis i 2018. Efter at have drevet hele sin britiske virksomhed siden da, overtager Christian nu den overordnede ledelse af koncernen, som har en årlig omsætning på mere end 30 mio pund. Virksomheden har et omfattende udvalg af SAAS (software as a service) business cloud-løsninger på sin egenudviklede Universe-platform, herunder: online PBX’er og en suite af unified communication-produkter, der inkluderer chat, videokonferencer, forretningssamarbejde og SIP-kanalinternet adgang. Det opererer i 5 lande i hele Europa og har til hensigt at ekspandere yderligere gennem opkøb og vækst.
Christian påtager sig rollen på et unikt tidspunkt, hvor Covid-19 dramatisk har ændret karakteren af telekommunikation på tværs af Firstcoms kundevirksomheder.
I en kommentar til den aktuelle situation under pandemien udtalte Christian: Forvandlingen af den traditionelle arbejdsplads har fået virksomheder til at samarbejde på forskellige måder. De kan nu være i kontakt, uanset hvor de ønsker, det være sig derhjemme eller på satellitkontorer eller i virksomhedens hovedkvarter. Fleksibilitet med hensyn til placering og brugervenlighed er blevet væsentlige funktioner for kommunikationstjenester.
“Nu med alle, der bruger de nyeste produkter i en række applikationer, fra fjernarbejde til fjernarbejde til bedsteforældre, der videoopkalder deres børnebørn, vil tidligere kommunikationspraksis ikke vende tilbage til, hvor de var. Der vil være en digital arv af lockdown, som vil blive videreført selv når pandemien er overstået.”
“Med min baggrund og brede erfaring i branchen fra de forskellige roller, jeg har haft, forstår jeg, at forretningssucces er afhængig af at have den rigtige teknologi, implementeret på den rigtige måde og til den rigtige pris. Vi vil uddybe og udvide vores relationer med vores kunder og partnere og videreudvikle vores produktsortiment for at ruste dem til den spændende digitale fremtid.”